Categories
Fără categorie

Cum slabesti dupa Sarbatori?

Excesele culinare de sărbători aduc cu sine kilograme în plus, creşterea nivelului de colesterol şi a glicemiei în sânge. Toate acestea afectează în mod inevitabil silueta, însă mai mult decât atât, sănătatea organismului şi funcţionarea optimă a ficatului şi a sistemului cardiovascular.

Dr. Tania Bejan, medic specialist Ropharma, oferă sfaturi şi recomandări pentru redobândirea vitalităţii şi readucerea organismului la echilibrul şi armonia dorită:

  • Sportul – jogging-ul, genuflexiunile, renunțatul la lift şi folosirea scărilor, plimbările în parc aduc beneficii variate la nivelul întregului corp. Practicat constant, sportul ajută plămânii şi inima să funcţioneze la parametri optimi, scade nivelul de colesterol în organism şi constituie un remediu eficient împotriva stărilor de anxietate sau depresie. Aceasta se datorează  stimulării secreţiilor de serotonină şi dopamină (hormoni ai stării de bine), ce are loc ca urmare a activităţii fizice regulate.
  • Fibrele alimentare – se găsesc în special în componenţa cerealelor integrale sau anumitor  fructe şi legume: mere, citrice, fasole, mazăre şi morcovi. Dietele bogate în fibre ajută la menţinerea senzaţiei de saţietate, reglează tranzitul intestinal, scăderea nivelului de colesterol “rău” LDL şi în plus, scade tensiunea arterială ce poate fi afectată  de acumularea de kilograme suplimentare. O scădere ponderală de 0,5 – 10 kg la pacientul obez se însoţeşte de scăderea cu 10mmHg componența sistolică a tensiunii arteriale şi cu 20 mmHg componenţa sa diastolică.
  •  Mierea – Principalul vinovat pentru obezitate este zahărul, fiecare gram de zahăr consumat fiind metabolizat în două grame de grăsime corporală. Specialiştii Ropharma recomanda ca după perioada sărbătorilor, zahărul să fie înlocuit cu mierea sau ştevia rebaudiană. Aceasta asigură reducerea nivelului glicemic și simultan reduce riscul apariţiei diabetului de tip 2, stimulează secreţia biliară pentru o digestie bună a grăsimilor şi scade apetitul culinar.

Ştiaţi că mierea în combinaţie cu lămâia, intensifică arderile?  Un truc uşor de pus în practică şi în acelaşi timp foarte eficient este să începi fiecare zi bând sucul de la o lămâie îndulcit cu una-două linguriţe de miere şi apoi un pahar cu apă călduţă. Acest amestec sănătos creşte rata arderilor în organism şi ajută la detoxifiere. Efectele se vor vedea după câteva săptămâni, atât pe cântar, cât şi în aspectul pielii din zonele afectate de celulită. Ideal ar fi să facem un obicei din această practică, indiferent că vrem să slăbim sau doar să ne menţinem silueta.

  • Hidratarea corespunzătoare –  lipsa unui consum adecvat de lichide, în special în perioada în care alimentaţia este foarte bogată în grăsimi şi zaharuri, poate cauza blocaje intestinale şi probleme digestive. Asigurarea unei cantităţi optime de lichide, ajuta la stabilizarea nivelului glicemic, grăbeşte eliminarea toxinelor din organism, îmbunătăţeşte funcţionarea ficatului şi a sistemului cardiac şi menţine senzaţia de saţietate un timp îndelungat.

Menţinerea unui stil de viaţă sănătos şi a unei activităţi fizice regulate pot fi suplimentate şi de utilizarea unor produse cu rol în echilibrarea metabolismului. Acestea sunt importante întrucât, după sărbători, nivelul crescut al glicemiei şi colesteroului pot cauza deranjamente metabolice. 

LISTA DE SOLUTII PENTRU CONTROLUL GREUTATII LE GASITI LA ACEST LINK! https://flpaloe.ro/5-controlul-greutatii

Categories
Sfaturi

Carbohidratii – prieteni sau dusmani ai dietelor?

Tot mai multe “retete” de slabit si-au dobandit popularitatea promitand efecte rapide si eficiente prin  eliminarea totala a carbohidratilor din alimentatie, insa medicii specialisti avertizeaza in legatura cu aceste lipsuri din dieta zilnica, si deci din organism.

Totusi, adevarul ramane undeva la mijloc, deoarece pe de o parte, carbohidratii sunt necesari pentru a asigura organismului energia, indispensabila mai ales in dietele de slabire, iar pe de alta,  unii dintre acestia pot fi adevarate „bombe calorice” care duc si la cresterea glicemiei. Dincolo de rolul  esential in diete, acestia au un aport semnificativ si in mentinerea sanatatii organismului, tocmai de aceea in selectia carbohidratilor inclusi in alimentatie trebuie sa tinem cont atat de nevoile organismului, cat si de clasificarea lor.

Carbohidratii buni versus  Carbohidratii rai

Este important de stiut ca aportul zilnic caloric care sa provina din carbohidrati trebuie sa fie de 50-60%, mai ales pentru ca acestia  constituie sursa principala de energie a organismului si au un rol esential in reglarea tranzitului intestinal.

Tinand cont de compozitia chimica si de modul in care actioneaza, carbohidratii se clasifica in carbohidrati simpli cu asimilare rapida (sau rai) si complecsi cu asimilare lenta (buni).

Carbohidratii complecsi sunt cei mai recomandati in alimentatie, deoarece, desi se descompun mai greu in organism,  asigura o cantitate mai mare de energie. Acestia pot fi regasiti cu succes in cerealele integrale precum orzul, hrisca sau ovazul, dar si fructele si legumele cu un continut bogat in amidon: fasolea, lintea si mazarea. Acest tip de carbohidrati sunt asimilati mai lent de organism, asigurand un aport energetic constant si pe o perioada mai lunga de timp. Mai mult, acestia sunt si o sursa importanta de fibre, ajutand la mentinerea greutatii corporale, eliminarea toxinelor si scaderea nivelului de colesterol.

Prin contrast, carbohidratii simpli cresc nivelul glicemic si produc descarcari mari de insulina in organism, iar daca se afla in cantitate prea mare in organism, excesul este convertit in grasime. Acest lucru duce mai departe si la cresterea nivelului de colesterol si de trigliceride in sange, sporind riscul bolilor cardiovasculare si diabetului zaharat tip 2.  Acest tip de carbohidrati se gasesc in special in produsele rafinate, precum faina alba sau orezul decorticat, acestea fiind si bogate in zaharuri ce favorizeaza cresterea in greutate.

Impartirea carbohidratilor in categoria „bun” sau „rau”  ramane totusi o abordare simplista, in special in conditiile in care necesarul zilnic de carbohidati difera de la o persoana la alta,  in functie de nivelul de activitate fizica.  Astfel, in cazul celor care depun efort fizic mai indelungat sau au un stil de viata mai antrenant, cantitatea de carbohidrati complecsi necesari este mult mai mare. In medie, necesarul de carbohidrati al unei persoane este de 5-6 g/kgcorp/zi, ceea ce inseamna aproximativ 350-400 g pe zi pentru o persoana de 70 kg.

Mentinerea unei alimentatii echilibrate care sa raspunda atat nevoilor energetice, cat si celor nutritionale are un rol definitoriu in mentinerea siluetei, dar si in prevenirea dereglarilor metabolice.

Categories
Fără categorie

Obiceiuri care te ingrasa

Stilul de viata poate influenta organismul in moduri neasteptate pe termen indelungat, astfel ca in multe cazuri, efectele nu sunt intotdeauna vizibile instantaneu. Tocmai de aceea, mentinerea sanatatii si siluetei  trebuie sa inceapa in primul rand cu informarea corespunzatoare in legatura cu alimentele si activitatile incluse in ritmul cotidian, pentru a le identifica si elimina cu mai multa usurinta pe cele daunatoare. In ceea ce priveste kilogramele in plus, exista anumite obiceiuri ce pot induce cresterea in timp a greutatii sau pot afecta eficienta unor anumite diete sau suplimente:

Mancatul pe fond nervos

Specialistii au stabilit ca starea emotionala a unei persoane este codependenta si de abilitatea acesteia de a ajunge la  sau a-si mentine greutatea dorita. Stresul, depresia sau emotivitatea excesiva inseamna un nivel scazut de serotonina – hormonul responsabil de starea de bine si fericire, iar aceasta duce la episoade de mancat in mod necontrolat, in incercarea de a suprima anumite insuficiente emotionale. In plus, astfel de stari pot fi asociate si cu dezechilibre hormonale sau metabolice, care trebuie indreptate prin consiliere si  prin adoptarea unui program de alimentatie mai strict.

Nu ai suficienta vitamina D in organism

Multe persoane care au deficit de vitamina D se pot confrunta, printre altele, cu cresterea in greutate si dereglari metabolice. Nivelul scazut al vitaminei D se manifesta in special la persoanele care isi petrec mare parte din timp in spatii inchise, ferite de lumina naturala. Deficienta de vitamina D poate cauza cresterea poftelor alimentare si afecteaza capacitatea organismului de ardere a grasimilor si procesare a anumitor nutrienti esentiali, cum ar fi calciul.

Nu bei suficienta apa

Apa ajuta la metabolizarea grasimilor depuse la nivel celular, de aceea asigurarea  unei stari optime de hidratare ajuta la mentinerea tonusului muscular si intretine in mod natural abilitatea acestora de a arde acizii grasi. Mai mult decat atat, aportul necesar zilnic de lichide ajuta si  la eliminarea toxinelor – un proces extrem de important pentru persoanele care vor sa piarda din greutate si la  mentinerea senzatiei de satietate un timp indelungat.

Exercitiile fizice nepotrivite

Activitatile fizice trebuie adaptate in functie de corpul fiecaruia, intrucat acestea difera enorm in functie de scop: exercitii de tonifiere, exercitii de ardere a grasimilor, exercitii de definire, etc. De asemenea, acestea trebuie realizate in mod constant, intrucat stoparea brusca poate avea efectul invers de a castiga kilograme  in plus, cu  mai multa usurinta decat au fost pierdute. Tehnicile de antrenament trebuie mixate: Pilates, yoga, aerobic, fitness, astfel incat acestea sa ajute la accelerarea metabolismului.

 Nu diversifici suficient alimentatia

Mentinerea  siluetei inseamna si diversificarea portiilor alimentare. In acest sens, este esentiala mentinerea unui echilibru al nutrientilor din organism, deocarece carenta acestora poate duce la pofte alimentare necontrolate. In general, in farfurie trebuie sa existe ¼ proteine, ¼ carbohidrati si ½ legume. Pentru a nu suprasolicita stomacul, este recmoandat sa mancam putin si des adica aproximativ 5-6 mese pe zi

Nu dormi destul

Specialistii au demonstrat ca anumiti hormoni precum ghrelin si leptina au o importanta deosebita pentru pierderea kilogramelor in plus, deoarece ajuta la accelerarea metabolismului si implicit a arderilor de grasimi. Acesti hormoni se afla intr-o stransa legatura si cu starea de odihna a fiecarei persoane. Astfel, cand corpul  primeste suficient somn (7-8 ore pe noapte), este asigurat un nivel optim de leptina si ghrelin, iar organismul este mult mai  capabil sa actioneze eficient in procesele metabolice.

Mananci prea mult in oras si nu gatesti acasa

Mancarurile pregatite in restaurante pot contine uleiuri vegetale nocive, cantitati mari de unt si ulei sau produse de proasta calitate. Mai mult, mesele luate la restaurant inseamna lipsa controlului portiilor si un numar mult mai mare de calorii. Studiile au demonstrat si ca atunci cand mancam intr-un restaurant, suntem predispusi sa consumam cu 35% mai multa mancare si bauturi carbogazoase, extrem de bogate in glucide si „calorii goale” care nu au nici un aport nutritiv.

Schimbarile minore in activitatile zilnice pot avea o importanta deosebita, nu doar in mentinerea unei siluete de invidiat, ci si a unei stari optime de sanatate. In acest sens, semnaelele transmise de corp sunt adevarati indicatori pentru pasii care trebuie urmati sau evitati in viata de zi cu zi.